AKTUÁLIS | Hegedűs 2 László

HEGEDŰS 2 LÁSZLÓ: a vizuális létminimum alatti élet, várakozással teli buszmegállói

 
KRISKÓ JÁNOS : A kifinomult ízléssel töltött atombomba

 

https://hiros.hu/kecskemeti-lapok-9 (2021 09 23)
 
Hegedűs 2 László képei a Magyar Fotográfiai Múzeumban
 
Szeptember elején nyílt kiállítása Hegedűs 2 László fotó-vizuális művésznek a kecskeméti székhelyű Magyar Fotográfiai Múzeumban. A művész 70. születésnapja alkalmából megrendezett tárlat egykori szovjet buszmegállók átalakított, transzplantált képeiből áll. A kiállításnak nem volt hagyományos megnyitója, Hegedűs 2 László írásban válaszolt a Kecskeméti Lapok kérdéseire.
 
A pályafutása elején, 13 éven át Kecskeméten élt, a Pannónia Filmstúdió kecskeméti műtermének tagjaként. Hogyan emlékszik vissza kecskeméti éveire és az itt készült munkáira?
 
Képzőművészeti látásmódomnak köszönhetően bíztak meg az Egér a Marson című, nyugatnémet, (akkor még ilyen is volt) produkció tizenhárom részes film háttereinek elkészítésével. Tudtommal ez volt a Pannónia Filmstúdió első sorozatfilm megbízása. Nagy kedvvel kezdtem hozzá, mivel (engedélyem ugyan nem volt rá), kiélhettem benne vizuális fantáziámat. Ennek filmhátteres következménye az lett, hogy mikor a népmese sorozat elindult, Jankovics Marcell engem bízott meg a filmhátterek elkészítésével. Előtte már készítettem háttereket fiktív népmeséhez. Ezek az első önálló tárlatom alkalmával, egyedi filmtervem állókép anyagával együtt, mai nevén a Hírös Agorában, 1975-ben voltak kiállítva. A kiállítást, Ruszt József színházi rendező nyitotta meg. Mivel a Balázs Béla filmstúdió 1977-ben elfogadta a Vázlatok című filmtervemet, a népmese sorozatból annyit vállaltam be, hogy a kezdő epizódokhoz, a képi világot meghatározva elkészítem a háttereket. Ezt követően aztán ki-ki ízlése és tehetsége függvényeként folytatta. A filmhátteres tevékenységem ezzel nem ért véget, mivel Jankovics Marcell, a Fehérlófia egészestés film elkészítése előtt személyesen keresett meg, felkérve a film háttereinek elkészítésére. Ekkor már országos és nemzetközi kiállításokon is jelen voltam, díjakkal is elismerve. Végül elvállalva a felkérést, szimultán vizuális életet folytattam. Erről is és az előzőekről is bővebben lehetne beszélni, de annyit elmondhatok, hogy a Fehérlófia, amit már feleségemmel, Debreczeni Katalinnal közösen tudtunk megvalósítani, nem lett volna olyan, mint amilyenné vált a film hátterei által. A Vázlatok című film, amit két év csúszással csak 1979-ben tudtam elkészíteni, külön történet. Ezt követően, 1983-ban készült el a Mujkáló Zlotari, egy cigányballadát feldolgozó egyedi filmem, és Lázár Ervin: Két reggel című, gyerekeknek szóló rajzfilmje, 1984-85 között. Ennek tartalma az idő múlásával sem veszített aktualitásából, és vizuálisan sem öregedtek el a filmjeim.
 
Több műfajban is magas intellektuális színvonalon képes kifejezni magát. Inkább grafikusként, filmesként, vagy fotóművészként tekint önmagadra?
 
Én mindig inkább az elkészült képekre tekintek, mint önmagamra.
 
Miből válhat az Ön számára fontos, megvalósításra érdemes téma?
 
A téma mindig megkeres engem és én beengedem. Jót „beszélgetünk” aztán élet-társakká válunk.
 
Esterházy Péter egy önről szóló könyv előszavában, a Harmonia caelestis mintájára Fotográfiai harmóniának nevezte a Hegedűs 2 fotográfiai univerzumot. Miben áll ez a hasonlóság?
 
Ő a szövegről ugyanúgy gondolkodott, mint én a képről. Esterházy Péterrel való barátságom, műveleteinkkel együtt, hosszú, happy end nélküli történet. Az viszont sokat elmond a kapcsolatunkról, hogy politikáról soha nem beszéltünk.
 
Jelentős nemzetközi visszhangja van a munkásságának. Nem fordult meg a fejében, hogy a fővárosban élve több szakmai lehetőséghez jutna?
 
Ez megtörténhetett volna, de a Kirakatrendezői Iskola elvégzése után egy vállalati szerződés miatt nem tudtam Budapesten maradni, pedig 1969-ben megismerkedtem Cseh Tamással, így aztán ki tudja, hol köthettem volna ki. (Később, 1980-ban írott levelét már a „H2 (postai levelek) archívumban” őrzöm, Lázár Ervin és mások levelével együtt.) Később az 1976-ban elkezdett, de be nem fejezett iparművészeti főiskola, a mai MOME is lehetőségekkel járhatott volna.
Előszeretettel gondolkodik sorozatokban. Ez filmes mivoltából következik?
A sorozatoknál az idő átérezhetőbben van jelen, a filmnél ez meg nyilvánvaló.
 
Besorolható-e a munkássága valamely irányzat alá?
 
Azt tudom mondani, amit egyik katalógusom hátlapjára írtam: Ahhoz, hogy a matematikában 2 legyen a végeredmény, végtelen variáció létezik. Ezeket a verziókat én vizuálisan, intuitív módon végzem el, aminek eredménye a kép.
 
Kecskeméti kiállítása „A kifinomult ízléssel töltött atombomba, avagy a vizuális létminimum alatti élet várakozással teli buszmegállói” címet viseli. Hogyan készültek ezek a szürreális buszmegálló-fotográfiák?
 
Ezt a kiállítás címét követően a következőképpen fogalmaztam meg: „Az internet képtárából kölcsönzött, szleng értelemben, már önmagában is szürreális, a vizuálisan érzékenyek számára pusztító hatású építmények, H2 mű-tőasztalán, professzionálisan transzformálva, művészettörténeti értelemben is szürreálissá váltak. Ezt többnyire oly módon tette, hogy a kép saját testrészeit, (képrészleteit), átültette az alap képekbe. A képlelet feloldódik a képzeletben. A létrejött transzplantált művek által, túl az esztétikán, a vizuális létminimum alatti élet várakozással teli buszmegállóiban, utazást tehetünk a művészet valószínűtlen valóságában.”
 
Fontos Önnek, hogy minden egyes néző megértsen valamit a primer látványon túl is?
 
Nem. Nem is várható el egy bizonyos vizuális szint alatt, hogy egy Esterházy által elterjedt és elhasznált mondatrészt is beidézzek. Legfeljebb érdekeseknek látják.
 
Korábban volt már egy tárlata A szocialista szürrealizmus titokzatos bája címmel. A buszmegállós sorozat abba nem fért bele, vagy később született meg az ötlete?
 
A szocialista szürrealizmus titokzatos bája című sorozat egyes darabjai a művelődési házak, intézmények és üzemek falairól a bolhapiac gyűjteményébe kerültek. Ugyanúgy szemet vetettem rájuk, mint a buszmegállókra. Annyiban van közük egymáshoz, hogy mind a két anyag vizuális csapdába ejti a szemlélőt és emlékezteti valamire, ami volt.
 
A szocialista idők szürreális feldolgozásának legelső darabja, A Nagy Fehérvári Árvíz című sorozata és filmje volt. A film szövegét Esterházy Péter írta, az ő hangján is szólal meg. Esterházy szövege inspirálta a filmet?
 
Ez fordítva történt. A képeket látva írt hozzá szöveget. Az utolsó mondat az én ötletem volt, vagyis az, hogy toldjuk meg a szöveget azzal a mondattal, hogy évek óta a fiókban heverő műről van szó. Ez is egy plusz csavar – és alig látható mosoly – a téma „valóságához” fűzve.
 
Mi magyarázza, hogy három évtizeddel a szocializmus bukása után is ilyen engesztelhetetlen indulattal nyúl az elmúlt korszakhoz, mint témához?
 
Ebben éltem, az életem idejének volt a része, ki így ki úgy élte meg és viszonyul(t) hozzá. Vizuálisan én így dolgoztam fel.
 
Ezzel a buszmegállós válogatással lezártnak tekinti a szocialista időkről készült sorozatokat?
 
Elég volt a múltból. (Elég sok időmbe került.) Olyan jövőhöz tartozom, amikor nem kell már azt leírnom, hogy mindennek van egy igaz története is.
 
A Covid időszak alkotói szempontból termékeny volt, vagy inkább megviselte a bezártság?
 
Nem változtatott meg semmit, ha a képek elkészítéséről van szó. Amúgy is elzártan élek. A képek láttatását viszont befolyásolta, minden nyilvános tárlatom átfedésbe került az előző évvel.
 
Mikor és hol lesz a következő nyilvános szereplése?
 
A lányommal Hegedűs Hanna Lénával lesz egy tárlatunk szeptember 15-től, Budapesten a Pesterzsébeti Múzeum Gaál Imre Galériájában. Csoportos kiállításon pedig még a Műcsarnokban szeptember 26-ig két tárlaton, A fény képei / II. Fotóművészeti Nemzeti Szalon 2021 és a Képekben gondolkodnak / Filmesek fotói című kiállításon láthatóak a képeim. A Ludwig múzeumban pedig a Nagylátószög – 120 éves a magyar film című tárlaton látható Fehérlófia című film kapcsán vagyok jelen.
 
Hegedűs 2 László kiállítását még október 17-ig látogathatják a Magyar Fotográfiai Múzeum nyitvatartási idejében, vasárnap és hétfő kivételével 12 és 17 óra között.

 

 

HEGEDŰS 2 LÁSZLÓ és HEGEDŰS HANNA LÉNA Kiállítása.

 
https://muzeum.pesterzsebet.hu/hegedus-2-laszlo-es-hegedus-hanna-lena-kiallitasa/
ROADSTAR: https://roadster.hu/hegedus-2-laszlo-kiallitas-kecskemeten/
KULTÚRA.HU: https://kultura.hu/hegedus-2-evfordulos-kiallitas/

 
HEGEDŰS 2 LÁSZLÓ és HEGEDŰS HANNA LÉNA műveinek letisztult formanyelve, poézise egyaránt jellemzi alkotásaikat. A kiállított képanyagot „H2” novellája illusztrálja.

 
HEGEDŰS 2 LÁSZLÓ és HEGEDŰS HANNA LÉNA műveinek letisztult formanyelve, poézise egyaránt jellemzi alkotásaikat. A kiállított képanyagot „H2” novellája illusztrálja.
Valahol a hegyek között vezetett egy út, ahhoz a házhoz, ahol korábban az osztálytalálkozók voltak. Ez a hely napfényes időben, madártávlatból is tisztán látható volt. A kanyargós utat követve, a karjaimat T alakban tartva, egyre lejjebb ereszkedtem. Enyhén előrehajolva, jobbra-balra fordulva, kerestem azt a helyet, ahol földet érhetek. Az egyik kezemben görbebotot, a másikban pedig egy fehér, zománcozott ételhordót tartottam. A bottal a leszállóhely irányába mutatva, lassan leereszkedtem, és az enyhe emelkedőn elindultam a ház terasza felé, ahol egy fehér abrosszal borított, hosszú asztal volt székekkel körülvéve. Csend borított be mindent. A napfény és az enyhe szellő, a falombok leveleinek abroszra vetett árnyékával játszott. A botot az egyik szék háttámlájára akasztottam, miközben az ételhordót az asztalra tettem. Leültem. Tik-tak. Alkonyodni kezdett. Egy lámpa lógott az asztal fölött. Ahogy sötétedett, úgy erősödött a fénye. Az ételhordó árnyéka egyre kontrasztosabbá vált. Közelebb húztam magamhoz, majd kis idő után az edényeket összefogó rögzítő pántot kiakasztottam és leemeltem a tetejét. Lassan deformálódni kezdett a csend. Az iskolai tanórák közötti szünet zsivajgására emlékeztető hangok áradtak szét az ételhordóból, majd újra csend lett. Tik-tak. A széket hátracsúsztatva, felálltam, megfogtam a szék támlájára tett botot és elindultam arra a helyre, ahol leszálltam. Odaérve a karjaimat T alakban kitartva, a bottal felfelé mutatva emelkedni kezdtem. Eközben a székem az asztalnál lassan visszatolódott. Az erdei úton, egy kis busz közeledett a házhoz. Egy fiú az ablakon kihajolva felém mutatott. Tik-tak, tik-tak.

 
A tárlat Szeptember 15-től október 23-ig látogatható.
 

MAGYAR FOTOGRÁFIAI MÚZEUM
KECSKEMÉT, szeptember 3 – október 17.

 

A KIFINOMULT ÍZLÉSSEL TÖLTÖTT ATOMBOMBA

HEGEDŰS 2: A KIFINOMULT ÍZLÉSSEL TÖLTÖTT ATOMBOMBA, AVAGY A VIZUÁLIS LÉTMINIMUM ALATTI ÉLET, VÁRAKOZÁSSAL TELI BUSZMEGÁLLÓI
https://artportal.hu/program/a-kifinomult-izlessel-toltott-atombomba-avagy-a-vizualis-letminimum-alatti-elet-varakozassal-teli-buszmegalloi/
http://fotomuzeum.hu/kiallitasok/hegedus_2_laszlo_a_vizualis_letminimum_alatti_elet_varakozassal_teli_buszmegalloi

 

A VIZUÁLIS CSAPDÁBA. Az internet képtárából kölcsönzött, szleng értelemben, már önmagában is szürreális, a vizuálisan érzékenyek számára pusztító hatású építmények, H2 mű-tőasztalán, professzionálisan transzformálva, művészettörténeti értelemben is szürreálissá váltak. Ezt többnyire oly módon tette, hogy a kép saját testrészeit, (képrészleteit), átültette az alap képekbe. A képlelet feloldódik a képzeletben. A létrejött transzplantált művek által, túl az esztétikán, a vizuális létminimum alatti élet várakozással teli buszmegállóiban, utazást tehetünk a művészet valószínűtlen valóságában.
(Asszociáció: Beatles, John Lennon-Paul McCartney: Varázslatos, misztikus utazás, Magical Mystery Tour, John Lennon-Paul McCartney: Vissza a Szovjetunióba, Back int he U.S.S.R.)
A sorozatfolyam Hegedűs 2, a szocializmus témakörének harmadik, befejező végállomása.
A nagy fehérvári árvíz
és a Szocialista szürrealizmus titokzatos bája című konceptuális műveletei, az összesen 156 képből álló képanyag, egyben a múlt vizuális korlenyomatának emlékezete.

 

HEGEDŰS 2: Szocialista szürrealizmusa
https://youtu.be/5hLliAtFZgA A Nagy Fehérvári Árvíz
https://youtu.be/iOdLZZAm0TQ The great Fehérvár flood
https://www.youtube.com/watch?v=D9ZQw1de9Qg LeninDali
https://kultura.hu/hegedus-2-laszlo-kiallitas/ Riport a kiállítás kapcsán

 

A VIZUALISTA Hegedűs 2 László képképzőművész szocialista szürrealizmusának prágai bevonulása
Hegedűs 2 egy multimediális művész. Munkássága létezésünk legfontosabb aspektusait érinti – az idő múlását, az örökkévalóságot és az emlékezést. Hegedűs alkotásaiban egyformán jelen van a képi és a tartalmi összetevő; gyakran említik meg a filozófiát munkásságával összefüggésben – minden műve egyfajta filozófia gyakorlat, vagy filozófiai esszé.
Hegedűs 2 konceptuális művészetéből most A szocialista szürrealizmus című vizuális szimfóniáját mutatják be Prágában. A kollázs és a fotómontázs a 20. század egyedülálló találmánya, amely lehetővé teszi olyan dolgok összekapcsolását, melyek látszólag nincsenek összefüggésben. Azonban Hegedűs 2 fotómontázsai mások. Néhány kivételt leszámítva, nem a kontrasztra, vagy az ellentétekre épít, az egyes képi elemek inkább egymást erősítik, kiemelik, egyfajta mágikus elemet hordoznak – a mágikushoz még visszatérek. A kiállított munkák témája a szocializmus időszakának víziója, de ha megnéznék a nagy világválságot követő új Amerika építését, vagy a jelenkori Kínáét, akkor ezen képek vizuális hasonlósága félelmetesen hasonló lenne. Mindent egybevetve az univerzális képi sémák megzavarása Hegedűs 2 egész munkásságát végig kíséri.
Visszatérve a kiállított kollázsok egyes formális elemeihez, meg kell említenünk a részletek és a színek fontosságát, valamint a szöveg és a kép kapcsolatát.
Mi csehek azt mondjuk, hogy a szépség a részletekben rejlik, itt viszont azt mondhatjuk, hogy a fontosság a részletekben rejlik. Hegedűs 2 finom beavatkozással, apró gesztusokkal, látszólag csak gondolatban változtat meg valamilyen helyzetet, a történés jelentését, amely a való világban teljesen egyértelműnek tűnik. Az eredetileg jelentéktelen részlet átalakulása után a nézőnek egyszeriben teljesen új látásmódot és asszociációt ad. Hegedűs egy szofisztikált játékot játszik a nézővel, mondhatni egy vizuális visszhang segítségével – a motorkerékpár alakjának a visszhangja, a cseresznye levitálása, a gyümölcsös ládák váratlan nyugtalanságot hoznak létre, és lényegében transzformálja a képi tér fogalmát, amely megváltoztatja a klasszikus perspektívát.
A néző látásával való kommunikáció folyamatában a részletekhez hasonló szerepet játszanak a színek. Archaikus, távoli és kissé nosztalgikus – ugyanakkor telítettségével és intenzitásával sokkal valódibb, mint a reális világban. Ezzel szemben a fekete-fehér, rajzolt fotómontázsok radikálisabbak, szürreálisabbak, ráadásul ezeket egy látszólag nem összefüggő szöveg illusztrálja, melyek kommunista dalok töredékeit idézik.
Hegedűs 2 műveire leginkább a mágikus realizmus a jellemző. A kiállított képeken minden valóságosnak tűnik, vagyis szinte már- már hihető. Fotómontázsai jellegzetes vizuális versek, személyes emlékek, melyeket látvánnyal teremt meg. Nem a realitás töredékei ezek az életnek, hanem sokrétegű történetek pillanatai, amelyeket gyanítunk, de amelyeket teljességükben nem tudunk felfogni, ennélfogva annál intenzívebben vésődnek a tudatunkba. Egy végtelen szellemi kaland, a megértés utáni vágy, kimondani a kimondhatatlant, valamit a kollektív emlékezetből. Mindenesetre Hegedűs 2 a néző észlelésével művészien játszik és folyamatosan változtatja a játék szabályait.
Nagyra értékelem, hogy ezt a kiállítást most itt láthatjuk a Prágai Magyar Intézetben. Hegedűs 2 László univerzális vizualitása geográfiai határokon túli értelmezésben a kortárs európai művészet legjobbjaihoz tartozik. .
(Helena Musilová a Prágai Nemzeti Galéria és a Kampa művészettörténésze, 2017. november 14. Prágai Magyar Intézet)
 
A KIFINOMULT ÍZLÉSSEL TÖLTÖTT ATOMBOMBA

 

ISTEN GYERMEKEI SZÉKESFEHÉRVÁRON

ISTEN GYERMEKEI SZÉKESFEHÉRVÁRON
 

A kiállítás fő képe egy lenticular technikával készült Jézust ábrázoló torzó. A főképet sejtelmesen homályos, transzcendens gyerekarcok veszik körül. A sorozat korábban a Műcsarnokban, a Párizsi Magyar Intézetben, Budapesten, a Szent István Bazilikában volt látható.

 

https://drive.google.com/file/d/0B55uskEFwJmRMm5SQkplbkFaN00/view

 

A tárlatot egy videó film egészíti ki, Kosztolányi Dezső versrészletének idézetével.

 

Én nem tudom, mi történt vélem akkor,
de úgy rémlett, egy szárny suhant felettem,
s felém hajolt az, amit eltemettem
rég, a gyerekkor.

 

A kiállítás a FOTÓHÓNAP2020 keretében, október 10 –november 23-ig látogatható.

 

Berta Kata: Isten gyermekei Székesfehérváron: https://www.szfvar.katolikus.hu/isten-gyermekei-szekesfehervaron-hegedus-2-laszlo-kiallitasa-a-szent-korona-galeriaban-20201016-beszamolo

 

Spányi Antal: köszöntő, (2020 10 16 kézirat)

 

Kis Emőke: megnyitó beszéd (2020 10 16 kéziratok)

 

Látrányi Viktória: Isten Gyermekei Székesfehérváron, Fehérvár folyóirat, 2020 10 29

 

SZÉKESFEHÉRVÁR EGYHÁZMEGYE: https://www.szfvar.katolikus.hu/isten-gyermekei-szekesfehervaron-hegedus-2-laszlo-kiallitasa-a-szent-korona-galeriaban-20201016-beszamolo

 

MAGYAR KURIR: https://www.magyarkurir.hu/hirek/hegedus-2-laszlo-i-isten-gyermekei-i-kiallitasa-szekesfehervari-szent-korona-galeriaban

 

ARTNEWVS: http://artnews.hu/2020/10/11/hegedus-2-isten-gyermekei-szekesfehervaron/

 

PORT: https://port.hu/esemeny/kiallitas/hegedus-2-laszlo-isten-gyermekei/event-5781564

 

LIBRARIUS: https://librarius.hu/2020/10/11/isten-gyermekei-megjelennek-szekesfehervaron/

 

SZÉKESFEHÉRVÁR ÖNKORMÁNYZAT: https://www.szekesfehervar.hu/penteken-delutan-nyilik-hegedus-2-laszlo-isten-gyermekei-cimu-kiallitasa

 

PROGRAMGURU: https://programguru.hu/tag/hegedus-2-laszlo/

 

FEOL: https://www.feol.hu/kultura/helyi-kultura/negyven-portre-mely-gondolatokat-ebreszt-4364176/

 

ROADSTAR: https://roadster.hu/isten-gyermekei-szekesfehervarra-koltoztek/

 

FOTÓHÓNAP: https://www.fotohonap.hu/

 

NYOLCEZER: https://nyolcezer.hu/video/2020/10/28/felem_hajol_az_amit_eltemettem

 

MFSZ: https://www.fotohonap.hu/kiallitasok/hegedus-2-laszlo-isten-gyermekei

 

FMC (VTV): https://fmc.hu/2020/10/15/fehervari-programok-a-hetvegere-tesz-2020-kezmuvesmuhely-a-rac-utcaban-orszagos-vizsla-foverseny-hegedus-2-laszlo-kiallitas-pici-piac-es-pokolgep/

 

HOLDKATLAN: http://holdkatlan.hu/index.php?esemeny=3060

 

SIKERADÓ: http://sikerado.hu/kultura/mert-szep/szekesfehervarott-is-lathatok-az-isten-gyermekei/

 

OKKFEHERVAR.HU https://www.okkfehervar.hu/index.php?pg=news_9_15548

 

FEOL.HU: https://www.feol.hu/programajanlo/4361086-4361086/

 

KATÓLIKUS RÁDIÓ: https://www.katolikusradio.hu/archivum.php?firstaudioid=8&mev=2020&mho=10&mnap=21&mora=08&mperc=17

 

FEHÉRVÁR: https://www.fehervartv.hu/_upload/editor/ujsag/2020/FeherVar20201029WEB.pdf

 

FEOL-PROGRAMAJÁNLÓ: https://www.feol.hu/programajanlo/programok-rendezvenyek-fejer-megye-2018795/

 

MKISZ: https://mkisz.hu/tagjaink-kiallitasai/hegedus-2-isten-gyermekei-szekesfehervaron/

 

EXINDEX: http://exindex.hu/index.php?l=hu&page=25&bid=5871&category=faliujsag&title=isten-gyermekei-szekesfehervaron

 

FOTÓMŰVÉSZEK: https://www.fotomuveszek.hu/event/isten-gyermekei

 

 

COLLEGIUM HUNGARICUM BERLIN

COLLEGIUM HUNGARICUM BERLIN

 

CHB – Collegium Hungaricum Berlin szervezésében
Dialektik der Bilder. Das Medium Fotografie in der ungarischen Kunst 1970-2000
Die Ausstellung untersucht den Wandel fotografischer und fotobasierter künstlerischer Positionen in Ungarn vor dem Hintergrund staatssozialistischer, europäischer und osteuropäischer Wirklichkeiten zwischen 1970 und 2000.
Mit Werken von András Baranyay, László Beke, Balázs Beöthy, Gábor Bódy, Tibor Csiky, Orshi Drozdik, Ferenc Ficzek, Ferenc Grunwalsky, Tibor Gyenis, Tibor Hajas, László Hegedűs 2, Zsigmond Károlyi, Judit Kele, András Koncz, László Lakner, András Lengyel, Kriszta Nagy, Hajnal Németh, Marcel Odenbach, Sándor Pinczehelyi, Péter Rónai, Péter Sarkadi, Pál Szacsva y, Tibor Szalai, Ernő Tolvaly, Endre Tót, Zsuzsi Ujj und Beáta Veszely
Aus der Sammlung des Ludwig Múzeum – Museum of Contemporary Art Budapest.
Kuratorin: Zsuzsanna Petró 9. September bis 13. November 2020
http://www.berlin.balassiintezet.hu/hu/homehun/7-slideshow/3309-dialektik-der-bilder-2/
 

 

GYŐRI MŰHELY címlap+képanyag

GYŐRI MŰHELY címlap+képanyag

 

https://gyorimuhely.hu/2020-04/

 

 

transzparens
H2/70 C19
 

https://kultura.hu/hegedus-2-70-covid-19/

 

https://www.szekesfehervar.hu/karantenba-zart-jubileum-70-eves-hegedus-2-laszlo-kepzomuvesz

 

https://www.okkfehervar.hu/index.php?pg=news_9_14591

 

https://www.feol.hu/hetvege/hegedus2-az-erzelmeit-is-a-kepeibe-transzformalja-3990754/

 

https://www.facebook.com/SzentIstvanKiralyMuzeum/photos/
ms.c.eJw9z8ENA0EIQ9GOIjCGsftvLJpdkusT6AM8OoZZ2T7ABw9Mz
AVmLFgPRL2gYMBCQz84M0Nnq15IqCyw7AVyLqBmYSIuhLCgzqGD1oJPV
~;YJ5gvIc~_8YcbNg91CWudDvBP8Tp9sCjLMg5l3p2EqFbqVdWyk877cyvoOUO00
~-.bps.a.2968783753160641/2968792943159722/?type=3&theater

 

https://librarius.hu/2020/05/01/hegedus-2-laszlo-virtualis-covid-19-plakatkiallitassal-unnepli-70-szuletesnapjat/

 

https://roadster.hu/h2l-szuletesnap/

 

http://artnews.hu/2020/05/02/hegedus-2-laszlo-70k19/

 

https://port.hu/cikk/kiallitas/koszonto/article-65584

 

https://programguru.hu/hetveneves-lett-hegedus-2-laszlo-a-szin-es-forma-muvesze/

 

https://www.facebook.com/varosikeptar/photos/a.255476511181768/3027244444004947/?type=3

 

https://www.facebook.com/muveszek/posts/2993858310699927

 

 

MANUÁLIS MŰVELETEK
 
KAPOSVÁR, RIPPL-RÓNAI MÚZEUM
 
http://smmi.hu/kiallitasok/aktualis/manualis-muveletek.html
 
Megnyitó: 2019 október 10 csütörtök 17 óra
 
transzparens
 
HEGEDŰS 2 LÁSZLÓ munkáit tekintve leginkább a Bálint Endre-i, kissé groteszk montázstechnika folytatójának tekinthető. A kollázsaiban és montázsaiban egyfajta poszt-szürrealista gondolkodás jellemző. (Bálint mellett René Magritte, Max Ernst nevét is említhetjük). Gyakran használ kiegészítő objekteket: a gombok, (a csoportképeken az arcok ekvivalensei), bakelitlemezek, dominók, cseresznyeszemek, mérőlécek, stb. szerves részeivé válnak a képeinek. A többszólamúság érvényes művészetére. A vizuális műfajokban és az irodalom, területéről alkotott gondolkodása és eszközhasználata, már a 70-es évektől túlmutat a ” csak fotográfus”, a “csak filmes “, és a “csak képzőművész ” műfajokon. A Munkácsy és Balázs Béla díjas alkotó, egyedüliként tagja mindhárom országos vizuális művészeti szervezetnek a Magyar Képző-, Film- és Fotóművészek Szövetségének. Hegedűs 2-t idézve: Ahhoz, hogy a matematikában „2” legyen a végeredmény, végtelen variáció létezik. Ezeket a verziókat én vizuálisan, intuitív módon végzem el, aminek eredménye a kép. A színek és formák a képen lehetnek bonyolultabb és egyszerű viszonyban, ugyanúgy, mint egy matematikai számítás vizuális lenyomatai az iskolatáblán.
 
Hegedűs 2 László, a Rippl-Rónai Múzeumban kiállított manuális műveleteinek, vizuális képleteinek végeredménye =H2-vel
 
 
A SZOCIALISTA SZÜRREALIZMUS TITOKZATOS BÁJA
 
Megnyitó: 2019. március 26. 18:00
 
http://h2l.hu/wp/?page_id=138
 
https://www.youtube.com/watch?v=D9ZQw1de9Qg
 
https://www.facebook.com/laszlo.hegedus.313
 
f_meghivo
 
GOLDILOCKS ZONE / kiállítás / Veszprém
 
Megnyitó: 2018. június 23. 17:00
 
https://www.facebook.com/events/175384446467589/
 
https://drive.google.com/open…
 
szferak
 
GENOVA, ART COMMISSION, PALAZZO DUCALE
 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212394824001501&set=pcb.10212394825041527&type=3&theater
 
 
BUDAPEST FOTÓ AUKCIÓ
 
https://en.calameo.com/read/005573872ba144e4062e6
https://artportal.hu/…/magyar-muveszek-kulfoldi-kiallitaso…/
 
eszleles
 
B32 GALÉRIA: H2 HUNGARIAN SILVER
 
Megnyitó: 2018. február 7. 18:00
A kiállítást megnyitja: Dragomán György író, műfordító
Megtekinthető: 2018. március 1-ig
 
A kiállítás címének eredte még a múltszázad 50-es éveinek időszakban keletkezett. Pontosabban a magyar általános iskolai oktatás földrajz óráinak tananyagában esett szó a hazai alumínium ipar fontossága kapcsán. Ez a mondat, most angol fordításban hirdeti azt a tárlatot, mely alapul szolgált Hegedűs 2 képképzőművész képei elkészítéséhez. A témát egy animációs rövidfilm is kiegészíti, 1kávé címmel, (18 éven felülieknek), amiben a mottó Esterházy Péter narrációjával hangzik el.
mottó: volt egyszer egy kávéfőző. meg egy kávéfőzőnő, meg még egy (2”)
 
Hegedűs 2 László – Hungarian Silver
 
Hegedűs 2 László: Hungarian Silver – facebook esemény
 
image002
 
image004
Once upon a time there was a coffee-maker and a female coffee-maker. And another.
 
 
BALASSI INTÉZET PRÁGA
 
meghívó másolata
 
HEGEDŰS 2 LÁSZLÓ: A SZOCIALISTA SZÜRREALIZMUS TITOKZATOS BÁJA vizuális szimfónia
 
A szocialista szürrealizmus titokzatos bája
https://artportal.hu/magazin/magyar-muveszek-kulfoldi-kiallitasokon-xl/
https://www.facebook.com/events/410760229340938
 
 
SZENT ISTVÁN BAZILIKA
 
ZENT ISTVÁN BAZILIKA
 
“Isten gyermekei”
 
 
BALASSI INTÉZET BRÜSSZEL
 
2-f_ek_ep_adatok
 
Hegedűs 2, A SZOCIALISTASZÜRREALIZMUS TITOKZATOS BÁJA – kiállítás
 
A Szocialista szürrealizmus titokzatos bája
 
A Szocialista szürrealizmus titokzatos bája (videó)
 
The Mysterious Charm of Socialist Surrealism exhibition
 
 
PÉCSI GALÉRIA
 
meghivo
 
https://issuu.com/zsuzsannasimon4/docs/hegedus_2_506933alom_final_fekvo
 

 
 

ELADÓ LAKÁS / HOUSE FOR SALE
 
Székesfehérváron, a belváros legszebb helyén a Hősök terén, illetve a Kossuth udvarban az órajátékkal szemben, eladó egy 122 nm-es… 3 méter belmagasságú, 3 és fél szobás tetőtéri lakás. Irányár 36M. Csak azok érdeklődjenek, akiknél a környezet is számít, mert lakást, azt máshol is lehet találni.
 
A környezet linkje: http://360szekesfehervar.hu/pano/kossuth-udvar/kossuth-udvar-nyaron.html (+ Google térkép Kossuth utca 3) https://www.google.hu/maps/place/Székesfehérvár,+Kossuth+u.+3,+8000/@47.1908814,18.410414,3a,75y,220.49h,104.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1sn
 
érdeklődni : 30 524 49 24 hegedus_2@t-online.hu 30 505 7363
 


 
A HONLAP BEFEJEZÉSE FOLYAMATBAN!